09 Podmínky

Podmínka, neboli ify slouží k větvení programu.

Je-li podmínka splněná provede se tělo if{...}.

V opačném případě pak tělo else{...}, je-li definováno.


Př.1: Syntaxe podmínky v JavaScriptu, aneb jak se zapisuje if.

if (mojeCislo > 5)

{

        alert("Podminka splnena.");

}

else

{

       alert("Proběhlo ELSE.");

}

 

Bude-li mojeCislo=7, pak vyskočí okono s nápisem Podmínka splněna. Bude-li mojeCislo=4, pak se vykoná část else a vyskočí okno s nápisem Proběhlo ELSE.


Př.2. Vyzkoušej si, zda umíš správně zapsat podmínku. Doplň kód v následujících příkladech tak, aby měla podmínka smysl.

a) příklad 1 

b) příklad 2

*své řešení si ověř kliknutím na zelené tlačítko


V dávných dobách, kdy počítače ještě neměly žádnou grafiku existovaly textové hry. Scény se popisovaly a hráči si vybírali z několika možností. Vytvoř si takovouto hru:

pohadka.html

Zobrazíš-li si kód (ctrl+u) této pohádky, zjistíš že je v kódu jen hromada ifů ošetřujících jednotlivé situace.

Kam dál?