09 Podmínky
Podmínka, neboli ify slouží k větvení programu.
Je-li podmínka splněná provede se tělo if{...}.
V opačném případě pak tělo else{...}, je-li definováno.
Př.1: Syntaxe podmínky v JavaScriptu, aneb jak se zapisuje if.
if (mojeCislo > 5)
{
alert("Podminka splnena.");
}
else
{
alert("Proběhlo ELSE.");
}
Bude-li mojeCislo=7, pak vyskočí okono s nápisem Podmínka splněna. Bude-li mojeCislo=4, pak se vykoná část else a vyskočí okno s nápisem Proběhlo ELSE.
Př.2. Vyzkoušej si, zda umíš správně zapsat podmínku. Doplň kód v následujících příkladech tak, aby měla podmínka smysl.
a) příklad 1
b) příklad 2
*své řešení si ověř kliknutím na zelené tlačítko
V dávných dobách, kdy počítače ještě neměly žádnou grafiku existovaly textové hry. Scény se popisovaly a hráči si vybírali z několika možností. Vytvoř si takovouto hru:
Zobrazíš-li si kód (ctrl+u) této pohádky, zjistíš že je v kódu jen hromada ifů ošetřujících jednotlivé situace.