I. Seznámení s roboty

Clementoni

Oranžový robotek, můžeme mu programovat jen příkazy VPŘED, VZAD, OTOČKA DOPRAVA, OTOČKA DOLEVA. Programuje se ve čtyřech krocích:

0) Zapnutí programovacího módu: Přepínač vlevo nahoře přepneme na Prog.

1) Zahájení programování: Stiskneme tlačítko P (vpravo nahoře). Robotu blikají oči, je tedy ve stavu programování.

2) Programování: Zadáme robotovi příkazy, které si má zapamatovat. Používáme k tomu čtyři okrajové tlačítka kříže. Např. stiskneme-li 3x po sobě horní tlačítko, zapamatuje si robot 3 "kroky" dopředu.

3) Ukončení programování: Stiskneme opět tlačítko P (vpravo nahoře). Robotovi přestanou blikat oči, program je uložený a nyní je ve stavu, kdy je připraven provést program.

4) Provedení programu: Stiskneme prostřední tlačítko kříže a robot začne vykonávat program, který jste zadali v kroku 2.

Krypton

Je programovatelná stavebnice. Programuje se pomocí tabletu, pomocí vizuální puzzle jazyku. Obsahuje motory, senzory, apod.

Zde je několik návodů:

Větrník

Houpačka

 

Čerpací stanice 

 

Micro:bit

Programovatelná deska, pomocí které můžeme vyluzovat zvuky, vysvicovat displej, roztáčet servo, apod.

Programuje se skrze online studio Make code, jehož součástí je i simulátor. Nemusíme mít tedy Micro:bit fyzicky u sebe.

Chceme-li svůj program přenést na skutečný přístroj, zde je postup:

1) Stáhneme si program, pomocí tlačítka Download (v Make code). Uložíme si soubor s koncovkou .hex někam na disk.

2) Připojíme micro:bit desku k počítači přes USB kabel. V počítači se objeví připojený disk.

3) Do připojeného disku zkopírujeme stažený program s koncovkou .hex

Po doblikání žlutého světýlka na desce (u usb kabelu) se program začne ihned vykonávat.

Kam dál?