Mapování UML diagramů na kód
K mapování UML diagramů na kód dochází v první části implementační fáze vývoje. Jde o automatické vygenerování zdrojového kódu z UML diagramu.
Z diagramu tříd například vygeneruje jednotlivé rozhraní, třídy s proměnnými a prázdnými metodami. Velmi hezký tutoriál o tom jak se mapuje class diagram na kód najdete zde.
Z diagramů komponent pak vyčte a do generovaného kódu přidá požadované komponenty. Komponenta je už existující a vyměnitelná část systému s daným rozhraním skrze které jí systém používá. Jde o komponentu napsanou v zdrojovém kódu, nebo už zkompilovanou komponentu v binárním kódu, či další komponenty reprezentovanými databázovými tabulkami, dokumenty, apod.
Úkolem samotné implementace je pak dopsat těla metod, jejichž chování může být pospáno v diagramu aktivit.
Ukázka kódu z diagramu tříd
public class Storage { public Ball Ball { get; set; } public Robot[] MyRobots { get; set; } public Robot[] OppRobots { get; set; } public Storage( ){} } public class Ball { private Vector2D Position { get; set; } private Vector2D Velocity { get; set; } public Ball(){} public void setPosition(double x, double y){} } public class Robot { private Vector2D Position { get; set; } private Vector2D Velocity { get; set; } private Vector2D PositionMove { get; set; } private double Rotation { get; set; } public Robot(){} public void setPosition(double x, double y){} public void setPositionMove(double x, double y){} public void setVelocity(double left, double right){} } public class Vector2D { private double x { get; set; } private double y { get; set; } ...